A Földművelésügyi Minisztérium a COOP Hungary üzletlánccal új mintaprojektet indított útjára - 2015.11.30 09:28:53


2015. október 2-én a Földművelésügyi Minisztérium, a CO-OP Hungary Zrt. és a Környezetbarát Termék Nonprofit Kft. egy háromoldalú „Környezetügyi Partnerségi Keretmegállapodást” írt alá, amelynek keretében közösen egy „Környezetbarát mintaprojektet” indítottak, az ökocímkével rendelkező termékek népszerűsítése érdekében.

A Földművelésügyi Minisztérium kiemelt céljának tekinti az ökocímkés minősítésű termékek forgalmának növelését, ezért a termelők és a fogyasztók megnyerésére irányuló kommunikációs kampányok mellett további eszközök alkalmazását is ösztönzi. Egy ilyen eszköz a Földművelésügyi Minisztérium, a CO-OP Hungary Zrt. és a Környezetbarát Termék Nonprofit Kft. között létrejött „Környezetügyi Partnerségi Keret- megállapodás” keretében a „Környezetbarát mintaprojekt” lefolytatása.

A COOP üzletlánc a mintaprojekt keretében vállalta, hogy az azonos ár/érték arányú termékek közül a környezetbarát védjeggyel rendelkező termékeket részesítik majd előnyben, az ökocímkés termékeket népszerűsítjük saját kommunikációs eszközrendszerünkön (promóciók, kereskedelmi aktivitások, stb.) keresztül.

A Környezetbarát mintaprojektben résztvevő Környezetbarát Termék Nonprofit Kft. a nemzeti környezetbarát valamint az Európai Unió ökocímke termékminősítő, tanúsító rendszereinek magyarországi működtetője.

Az idén októberben induló Környezetbarát mintaprojekt tapasztalatai alapján, a tervek szerint egy kereskedelmi feltételrendszer kerülne kidolgozásra, melyek alapján bármely üzleti egység pályázhat majd az Ökocimke minősítésre.

Fontos, hogy a lakosság jelentős hányada megismerje az ökocímkével rendelkező termékek előnyeit, igényt támasszon elérhetőségükre, valamint a környezetbarát termékek keresletének hatására a kereskedelmi egységek bővítsék a védjegyes termékek választékát, növelve ezáltal eladásukat is. Így a mintaprojekt elsődleges célja az ökocímkék kereskedelmi „láthatóságának” növelése, ezen keresztül pedig az ökocímkével minősített termékek keresletének és kínálatának egyidejű bővítése. Cél továbbá, hogy ennek eredményeként a kereskedelmi egységek elkötelezetté váljanak a környezetügy iránt, és mind tevékenységüket, mind kereskedelmi politikájukat ezen szempontok figyelembevételével folytassák.

 

.

 



Vissza