2019.03.21
Az öko-címke rendszerek célja
Védjegyhasználóknak nyújtott előnyök
Az öko-címke a fogyasztók szemszögéből



Elérhetőségek
info@vm.gov.hu
Oldaltérkép

A védjegyhasználók számára nyújtott előnyök

A környezeti tudatosság fejlődésével egyre több vállalat érzi úgy, hogy a környezetvédelem érdekében tett intézkedéseit a széles közvélemény elé kívánja tárni. A közérthető és hiteles információközléshez rendkívül fontos a megfelelő marketingeszköz kiválasztása. A védjeggyel ellátott termékek számának növekedéséből kitűnik, hogy mind több és több gyártó látja úgy, hogy a környezetbarát védjegyek, az öko-címkék, kiválóan alkalmasak a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés érdekében tett erőfeszítéseik fogyasztók felé történő kommunikálására.

 A környezettudatosság kiszélesedésével a fogyasztók körében is egyre nagyobb érdeklődés várható az öko-címkével ellátott termékek iránt. Mivel az öko-címkék egyértelműen megkülönböztetik az adott terméket a hasonló funkciót betöltő, de kedvezőtlenebb környezeti jellemzőkkel rendelkező termékektől és szolgáltatásoktól, megkönnyítik a tudatos vásárlói döntéseket. Ezáltal az öko-címkék használata új piaci lehetőséget teremt a vállalatok számára, és eszközt nyújt a környezettudatos vásárlók eléréséhez.

 Környezeti erőfeszítéseik és teljesítményük kommunikálásával a védjegyhasználó vállalatok javíthatják környezeti megítélésüket és hitelességüket a fogyasztók és üzleti partnerek, valamint a hatóságok körében. Ennek következtében várhatóan ritkábban kell szembe nézniük a hatóságok, és az üzleti partnerek részéről érkező esetleges átvilágításokkal. Mindezek következményeként az öko-címke alkalmazása átfogóan növelheti a pozitív vállalati image-t, mely számokban nem kifejezhető, de mégis nagyon fontos tényező a piaci versenyben.

 A vállalatok környezeti teljesítményének javulása mellett, az öko-címkék használata gazdasági előnyöket is jelent a termékeiket védjeggyel megkülönböztetők számára:

  •  a piacon a megkülönböztető védjegyet viselő termékek kedvezőbb helyzetbe kerülnek, forgalmuk megnövekedhet, ami által a gyártó és a forgalmazó többletbevételhez jut,
  •  a víz-, levegő-, talajtisztítási, illetve hulladékártalmatlanítási igények csökkenésén keresztül csökken a termékek, illetve szolgáltatások fajlagos önköltsége,
  •   megtakarítások jelentkezhetnek a reklámköltségek területén a gyártó vagy forgalmazó számára.

 


Belső kereső
Hírek

A Földművelésügyi Minisztérium a COOP Hungary üzletlánccal új mintaprojektet indított útjára

A MOL NYRT. környezetbarát termék minősítést nyert!

A Zrinyi Nyomda Zrt. elnyerte az ökocímkét termékeire

Öko-címke linkek

Az EU hivatalos Öko-címke honlapja

A Világ Öko-címkézési Hálózatának honlapja (GEN, Global Ecolabelling Network)

Ausztrália energia emblémája

TCO Environmental Labelling Scheme

Energy Star (USA) honlapja

Általános információs adatbázis a termékcímkézésről

Öko-címke honlap, Ausztria

Öko-címke honlap, Franciaország (AFNOR)

Svéd bio-termék címke honlapja

Öko-címke honlap, Svédország (Északi Hattyú)

Öko-címke honlap, Németország (Kék Angyal)

Letölthető anyagok

kbarát pálytáj

okocímke pálytáj

Környezetbarát nap-2014

83/2003. (VI. 7.) Korm. rend.

782/2013/EU Bizottsági rendelet a díjakról

Nyomtatott papír ökocímke kritériuma

Ökocímke pályázati tájékoztató

Zöld Közbeszerzés Konferencia programja

66/2010/EK rendelet az uniós ökocímkéről

29-1997 (VIII. 29.) KTM rendelet-a környezetbarát jelzés használatának feltételeiről

Kézikönyv a zöld közbeszerzésről

Útmutató életciklus-elemzéshez

Az Integrált termékpolitika Zöld könyve

Nevezési űrlap

IPP press report

Argon NEtON